esmaspäev, 20. mai 2013

Käib töö ja vile koos


Need kirjaread on jällegi valminud juba eelmise nädala lõpus. Interneti kehva ühenduse tõttu, tuleb seda ikka ja jälle ette. Samal põhjusel koostan tihtipeale mitmest pildist kollaazi- võtavad üleslaadimisel vähem mahtu J Kel silmanägemine väikeste piltide jaoks kehv, siis pealevajutades avaneb pilt ka suurelt.

Nüüd oleme kodust ära olnud juba veerand aastat või kolm kuud või 90 päeva või võtke seda, kuidas tahate.
Tööpäeva lõpp. Viljamahutid
See suur kera on perenaise tehtud- vanast okastraadist.

Esmaspäeviti ja teisipäeviti töötame farmis. Töötame ikka ATVga mööda põlde sõites ja ohakalisi hävitades. Samuti oleme taastanud/ ehitanud loomadele aeda. Põhimõte on selline, kus maasse on löödud mõned palgi mõõtu jämedad posti ja iga jämeda posti vahel on neli-viis peenikes tugiposti. Horisontaalselt jooksevad okas- ja tavalised traadid kuues reas. 

Ühed aia lõhkujad on mitmesajakilosed lehmad ning teised on kängurud ja neid põrgulisi siin jagub! Juhul, kui känguru lõhub aia, mis eraldab kahe farmeri- või eraomaniku ja riigi piiraeda, siis parandab aia tavaliselt omade kulude ja kirjadega farmer, kelle loomad aias on. Vastasel juhul lähevad loomad lihtsalt omapäi uitama. Vanad okastraadid, mis aiast välja lõigatakse, lähevad taaskasutusse ehk Liz meisterdab neist ise vägevad aiakaunistused ja müüb need maha. Lahe idee J  Rohkem pilte aiakaunistustest www.threefarmers.com.au
Aiaehitus- Kuldar ja Tim
Tööauto UTE.  Päris naljakas on vasaku käega käike vahetada. 

Olen saanud endale ka ühe suure sõbra- väike Emme (lapsenimi) on mul pidevalt kannul. Ta meenutab mulle natukene Sonjat ja Monat, kes maal olles ka mul sabas lonkisid, ise ülepeakaela räpased, ja ka Emme`l ei püsi jalanõud kunagi (õiges) jalas.
Emme :)

Kolmapäevast pühapäevani teen mina pubis vahetusi. Keskmiselt on neli-viis tundi üks vahetus. Olen proovinud sättida nii, et nädalasse mahuks neli vahetust (+/- 1 ) ja üks päev jääks hommikust õhtuni puhkamiseks ka. Vahetused on alati üsna kiired ja mingit mökutamist- jokutamist, vahetuse lõpuni veeretamist pole. Sõna otseses mõttes on käed jalad tööd täis. 

Enne avamist katad kõik 50 siseruumide lauda ette ära ja viid end uue special menüüga kurssi. Siis võtad ukselt kliendid, juhatad lauda, annad menüüd. Ja siis hakkavad tulema küsimused toitude kohta…. Tsiiisas, ma ei tea isegi :D Mõnikord ma ei saa isegi aru, millest jutt käib, aga totakas naeratus aitab alati J  Ruttu toksid tellimuse arvutisse ja tormad järgmiste juurde. 10-12 minutit hiljem hakkavad köögist juba toidud tulema. See on keeruline hetk- et ma jumala eest vale toitu ei võtaks! Kust mina tean, missugune see “chicken deluxe” välja näeb? Siiani on õnnestunud kõik toidud nende tellijateni viia. Samal ajal tuleb koristada osa laudasid ja need kööki ära viia. Kui kliendid magustoitu/ kohvi juurde ei soovi, siis on nad minu jaoks lõpetatud- maksma lähevad nad baari. Uksest neid välja saates vahetame veelkord minuti jagu viisakusväljendeid ja läinud nad ongi- uued istuvad juba lauas.

Pühapäeval, emadepäeval, olin ma kaks vahetust tööl. Lõuna ajal anti välja 267 praadi ja õhtul 82. See oli täiesti kreisi päev :D Õhtu lõpuks nägi kogu staff välja nagu tühjakspigistatud sidrun- ilmetu. Omanikud tegid kõigile dringid ja sai niisama lobisetud ning siis rampväsinuna koju mindudud. Nad pidid mind ikka tükk aega moosima, et siin on peale paari drinki autoga kojusõitmine täitsa okei, sest 0,5 promilli on ju lubatud.

Laupäev oli meil mõlemal vaba päev. Meie õnneks oli ka ilm superilus! Peale pikka hommikusööki otsustasime jälle ratastega sõitma minna. Seekord oli kolmveerand teekonnast kruus. Ja viimane neljandik järjestikuliselt mägine. Ühtekokku 27 kilomeetrit. Mina olen enda üle väga uhke igatahes! Kuuldavasti on hull spordipisik ka mu vanemaid nakatanud- ema Anne rulluisutab stiilselt ja isa Alarit olevat ka Padise vahel nähtud jalgrattaga ringi kihutamas.
Ettevalmistused Tartu Rattaralliks
Rattasõidust paar tundi puhkust, sain üle ei tea mitme nädala end lõpuks üles lüüa. Läksime minu tööjuurde õhtus sööma ja kinno. Olin Kuldarile varem rääkinud, et meil on MEGA suured ja maitsvad praed- ta oli nõus! Pressisime endale kahepeale  veel sisse ka ühe magustoidu. No see oli lihtsalt võrratult hea! Isetehtud vaarika-vanilje jäätis, Daimi shokolaadi maitseline maius ja kõige krooniks veel karamellikorvis metsamarjad. Mmmm…
Burger ja Parma (erineva kattega kanaliha, näiteks: singi, juustu, paprika)

 Kõhud punnis, läksime kinno “Identity Thief`i” vaatama. Väga naljakas film on, soovitan küll! Head näitlejad pealekauba.
Mmmmagustoit...






Järgmine päev tööle minnes päris kogu köök loomulikult Kuldari kohta ja nende meelest on nimi Kuldaaaar, hästi pehmelt, nagu mõne superkangelase nimi. Mind kutsutakes Superwomeniks, sest mind jagub tööl olles igale poole. Nüüd mul on oma supermees ka ja me elame ühes superägedas maailmas :D
Kohalikus raamatukogus leidsin ka raamatu kodumaast :)
Vahukommide küpsetamine

Paaril õhtul oleme lõket teinud ja vahukomme sussitanud. Nagu Austraallased ise armastavad öelda, siis neile meeldib kõike põletada. Selle peale hakkasin ma naerma ja ütlesin, et kogu ülejäänud maailm arvab sama, kui Austraaliast pidevalt uudised tulevad, et kuskil jälle suurelt põleb. Tegelikult on siin rangelt määratletud ajad, millal tuld teha võib. Kõikjal võib märgata isegi tuleriski skaalasid, mis näitavad ära, kui suur oht antud ajal on. Kohalikud varuvad endale riskiperioodil ka ohtralt vett.
Vasakul on näha tuleohtlikuse skaala. 

Nüüdseks on ka tõeline “Eesti sügis” siia kätte jõudnud. Temperatuur alla 15 kraadi päeval, sajab ja on pilves. Selline oktoobri keskpaik võiks öelda! Tuleb minna saapaid ja jopet ostma, pole midagi teha..

Tulevaks nädalavahetuseks on meil aga plaanitud väljasõit! Kes mäletab, siis Woodendis saime tuttavaks ühe keskealise ja hea huumoriga Iiri päritolu mehega. Derek elab Melbourni lähedal ja kutsus meid külla. Niiet lähme terveks nädalavahetuseks tema juurde. Saab olema vahva! :P
:)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar